Структура та методи інформаційно-аналітичної системи тестування та оцінювання знань диспетчерів управління повітряним рухом

DOI:10.31673/2412-4338.2020.026253

  • Сало Н. А. (Salo N. A.) Льотна академія Національного авіаційного університету, м. Кропивницький
  • Сєдаш С. П. (Syedash S. P.) Льотна академія Національного авіаційного університету, м. Кропивницький
  • Кільменінов О. А. (Kilmeninov O. A.) Національний університет оборони України імені Івана Черняховського, м. Київ

Анотація

В статті доведено, що переважна більшість населення розвинених країн володіють цифровими технологіями та ефективно їх використовують в різних галузях, враховуючи освіту та науку. Виклики та загрози пандемії Сovid-19, що почалася у 2019 році та стосується всіх країн світу, змінили підходи до процесу навчання, переводячи його у віртуальну площину, давши значний поштовх моделям та методам дистанційного навчання, змінивши педагогічні прийоми та практики, трансформувавши дидактичні матеріали та висунувши вимоги до планування навчального процесу. Основною тенденцією інформатизації освіти є розвиток інноваційних освітніх процесів на основі використання інформаційно-комунікаційних технологій дистанційних форм навчання, та дистанційних форм підтримки традиційного навчання, заснованих на Інтернет-технологіях. Підготовка диспетчерів управління повітряним рухом достатньо складна та вимагає постійного контролю знань та умінь, підтримання практичних навичок та тренування, ефективного планування розкладу занять. Диспетчери управління повітряним рухом є важливою складовою безпеки повітряного руху, від їх навченості залежить безпека польотів цивільної авіації. Трансформація системи освіти вимагає нових підходів до побудови тренажерних систем та систем оцінювання знань диспетчерів управління повітряним рухом. Необхідно в діяльність навчальних закладів впроваджувати інформаційні технології, які здатні автоматизувати процеси підготовки, надати викладачам та навчальному відділу інструментарій інтелектуального планування освітнього процесу, забезпечити автоматизоване оцінювання знань, умінь та навичок для їх подальшого врахування в організації навчального процесу.
В статті розроблено структуру та основні методи інформаційно-аналітичної системи оцінювання знань диспетчерів управління повітряним рухом для врахування отриманих результатів у плануванні освітнього процесу. Структура система відповідає принципам системності. Перспективами даних досліджень є інтеграція розробленої системи до складу системи підтримки прийняття рішення організації та планування навчального процесу у Льотній академії для підвищення якості підготовки диспетчерів управління повітряним рухом.

Ключові слова: диспетчер управління повітряним рухом, інтелектуальна навчальна система, інформаційно-аналітична система, модель підготовки, процес оцінювання та тестування.

Список використаної літератури
1. Трайнев В. А. Информационные коммуникационные педагогические технологии: учебное пособие / В. А. Трайнев, И. В. Трайнев. – М.: Дашков и К, 2009. – 280 с.
2. Пінчук Є. А. Модернізація української системи освіти як теоретико-філософська і практична проблема: дис. ... доктора філософських наук: 09.00.10 / Євген Анатолійович Пінчук. – К., 2010. – 379 с.
3. Проколиенко Л. Н. Психологические проблемы компьютерного обучения / Л. Н. Проколиенко, Е. И. Машбиц // Психологические проблемы создания и использования ЭВМ: тез. докл. Всесоюз. конф. – М.: Изд-во МГУ, 1985. – 240 с.
4. Манако А. Ф. Комплексний підхід до розгляду процесів еволюції та конвергенції ІКТ в освіті / А. Ф. Манако, О. С. Воронкін // Інформатика та інформаційні технології в навчальних закладах. – 2014. – № 3. – С. 3–9.
5. Воронкін О.С. Інформаційно-комунікаційні технології у вищій освіті як обєкт психолого-педагогічних досліджень (друга половина XX-початок XXI століття) / О.С. Воронкін // Інформаційні технології в освіті. – 2015. – № 25. – С. 57–79.
6. Красильникова В. А. Информационные и коммуникационные технологии в образовании: учебное пособие / В. А. Красильникова. – М.: ООО "Дом педагогики", 2006. – 231 с.
7. Омарбекова А. С. Интеллектуальные обучающие системы / А. Омарбекова, Б. Исмагамбетов, А. Сундетова // Вестник ЕНУ им. Л. Н. Гумилева. – 2012. – C. 354–356.
8. Манако А. Ф. ИКТ в образовании: эволюция, конвергенция и инновации / А. Ф. Манако, А. С. Воронкин // Образовательные технологии и общество. – 2014. – Том 17. – № 1. – С. 487– 521.
9. Новиков А. М. Постиндустриальное образование / А. М. Новиков. – М.: Эгвес, 2008. – 136с.
10. Андрєєв О.О. Педагогічні аспекти відкритого дистанційного навчання: кол. моногр. / [за ред. О. О. Андрєєва, В. М. Кухаренка]. – Х.: Міськдрук, 2013. – Розд. 5. – С. 66– 71.
11. Биков В.Ю. Технології хмарних обчислень, ІКТ-аутсорсинг та нові функції ІКТ-підрозділів навчальних закладів і наукових установ / В.Ю.Биков // Інформаційні технології в освіті. – 2011. – № 10. – С. 8–23.
12. Триус Ю. В. Організаційні та педагогічні аспекти розвитку і впровадження технологій мобільного навчання у вищій школі / Ю. В. Триус // Нові інформаційні технології в освіті для всіх: навчальні середовища: збірник праць VI міжнар. конф. ITEA-2011, Київ, 22–23 лист. 2011 р. – C. 285–293.
13. Побережна Н. О. Дидактичні умови впровадження інформаційних технологій у навчальний процес вищого навчального закладу: дис. ... канд. пед. наук: 13.00.09 / Наталія Олександрівна Побережна. – Кривий Ріг, 2010. – 188 с.
14. Thach E. C. Training via Distance Learning / E. C. Thach, K. L. Murphy // Training and Development. – 1995. – № 49 (12). – Р. 44–46.

Номер
Розділ
Статті