Дослідження показників ефективності мереж автомобільного транспорту

DOI: 10.31673/2412-4338.2020.047986

  • Березівський М. Ю. (Berezivsʹkyy M. Yu.) Державний університет телекомунікацій, м. Київ
  • Зінченко О. В. (Zinchenko O. V.) Державний університет телекомунікацій, м. Київ
  • Звенігородський О. С. (Zvenigorodsky O. S.) Державний університет телекомунікацій, м. Київ
  • Резник С. Ю. (Reznyk S.Yu.) Державний університет телекомунікацій, м. Київ
  • Іваніченко Є. В. (Ivanichenko Ye. V.) Державний університет телекомунікацій, м. Київ

Анотація

Одним з найважливіших компонентів Інтелектуальних транспортних систем (ІТС) є автомобільна мережа VANET (Vehicular Ad Hoc Network), вузли якої представлені самими транспортними засобами за встановленими спеціалізованими модулями зв'язку. Першочерговою метою даного різновиду мереж є оповіщення учасників дорожнього руху про виникнення нештатних ситуацій. VANET є частиною концепції ІТС, що виконує роль формування високодинамічної мережевої структури, яка самоорганізується для передачі інформації про дорожній трафік і інциденти. Мережі VANET є відправною точкою для побудови повномасштабної ІТС, оскільки вони можуть функціонувати разом як з інфраструктурними станціями, так і ізольовано. Висока вартість розгортання інфраструктурної частини ІТС додатково підкреслює вагомість мереж VANET у складі загальної комплексної системи
Мережі VANET володіють рядом особливостей, такими як висока швидкість руху транспортного засобу, висока щільність вузлів, мінливість структури та складу мереж, найчастіше кластеризація на ізольовані ділянки. Все це накладає особливі вимоги на режими і параметри функціонування мережі. Так, ключовими вимогою є мінімізації затримок для передачі повідомлень від програм безпеки дорожнього руху і підтримання високого рівня зв'язності мережі.
Для мереж VANET була розроблена велика кількість протоколів маршрутизації, які можна класифікувати за різними критеріями, таким як характеристики протоколу, метод маршрутизації інформації, якість обслуговування, мережева архітектура та іншими критеріями.
В роботі розглянути особливості спеціалізованих мереж автомобільного транспорту та особливості маршрутизації в цих мережах. Запропонована модифікація протоколу маршрутизації, яка адаптує протокол FSR для роботи в мережах VANET. Проведені експериментальні дослідження ефективності роботи пропонованого протоколу. Протокол FSRM дозволяє отримати значення якості обслуговування до 48% кращі для критерію максимального середнього часу доставки.

Ключові слова: мережі автомобільного транспорту, VANET, протоколи маршрутизації, імітаційне моделювання.

Список використаної літератури
1. Джим Гейер Беспроводные сети. Первый шаг (Cisco) / Джим Гейер. - М.: Вильяме, 2005. – 192 с.
2. R. G. Ogier et al. "Topology Broadcast based on Reverse-Path Forwarding (TBRPF)" [draft-ietf-manet-tbrpf-05.txt]/ R. G. Ogier et al. // INTERNET DRAFT, MANET Working Group.
3. G. Pei, M. Gerla, and T.-W. Chen, "Fisheye State Routing: A Routing Scheme for Ad Hoc Wireless Networks", Proceedings of ICC 2000, New Orleans, LA, Jun. 2000.
4. G. Pei, M. Gerla, and T.-W. Chen, "Fisheye State Routing in Mobile Ad Hoc Networks", Proceedings of Workshop on Wireless Networks and Mobile Computing, Taipei, Taiwan, Apr. 2000.
5. P. Jacquet et al. "Optimized Link State Routing Protocol" [draft-ietfmanetolsr-05.txt] / IETF MANET. 2010.
6. Cesar A. Santivanez "Making link-state routing scale for ad hoc networks" / Cesar A. Santivanez, Ram Ramanathan, Ioannis Stavrakakis // Proceedings of 116 the 2nd ACM international symposium on Mobile ad hoc networking & computing. - 2001. – P. 22-32.
7. UCLA Wireless Adaptive Mobility (WAM) Laboratory. http://www.cs.ucla.edu/NRL/wireless.

Номер
Розділ
Статті