Розробка методики прототипування об'єктів інформаційної системи на базі технології Java Script, Node.JS

DOI: 10.31673/2412-4338.2021.041219

  • Печериця В. В. (Pecherytsya V. V.) Державний університет телекомунікацій, м. Київ
  • Бондарчук А. П. (Bondarchuk A. P.) Державний університет телекомунікацій, м. Київ
  • Замрій І. В. (Zamriy I. V.) Державний університет телекомунікацій, м. Київ

Анотація

Робота присвячена питанням підвищення якості процесу проектування та розробки об’єктів інформаційних систем за рахунок використання прототипування з елементами автогенерації програмного коду на базі технології JavaScript, Node.js. В процесі проектування та створення об’єктів інформаційних систем можуть виникати розбіжності або потреби в змінах, оскільки вимоги можуть динамічно змінюватись в процесі ітерацій проєкту, що призводить до збільшеня затрат часу на розробку. Вирішення подібних проблем передбачає попередню реалізацію певної функціональності майбутньої інформаційної системи чи окремих її частин у вигляді прототипу. Він дає змогу узгодити всі потенційні питання та суперечки ще до етапу розробки програмного коду та допомагає орієнтуватися як команді, так і користувачам на кожному етапі створення програмного забезпечення. Проведено аналіз сучасних підходів до прототипування та інструментальних засобів для їх реалізації. Визначено основні види прототипів, що використовуються на проєктах та їх призначення. Аналіз популярних в корпоративній розробці інструментальних засобів для створення прототипів показав, що ключовою проблемою є відсутність зв’язку прототипу інтерфейсу користувача з кінцевим програмним кодом, що викликає чисельні правки на проєкті, пов’язані зі змінами та не повною узгодженістю всіх вимог до функціональності майбутнього програмного продукту. Запропоновано методику прототипування об’єктів інформаційних систем. Модель методики ґрунтується на архітектурі MVC, але доповнена елементами більш низького рівня, як от логічні оператори, змінні, методи, модуль, що дозволяє здійснювати автогенерацію програмного коду. З використанням вказаної моделі розроблено метод побудови програмного коду на основі прототипу та реалізовано його на базі технології JavaScript, Node.js. Проведене експериментальне дослідження на двох проєктах з розробки інформаційних систем, схожих за характеристиками, продемонструвало скорочення загального часу розробки та зменшення часу на внесення правок при застосуванні розробленої методики.

Ключові слова: прототипування, програмне забезпечення, об’єкт інформаційної системи, прототип.

Список використаної літератури
1. Arnowitz, Jonathan, Michael Arent, and Nevin Berger. Effective prototyping for software makers. Elsevier, 2010.
2. Дьоміна А. О. Особливості прототипування об’єктно-орієнтованих програмних систем// Наукові записки НаУКМА. 2012. Т. 138 : Комп'ютерні науки. С. 68-75.
3. N. M. Devadiga, "Tailoring architecture centric design method with rapid prototyping," 2017 2nd International Conference on Communication and Electronics Systems (ICCES), 2017, pp. 924-930, doi: 10.1109/CESYS.2017.8321218.
4. Tizkar, Ali & M. Tabatabaei, Naser. (2009). Rapid Prototyping for Software Projects with User Interface. Scientific Bulletin of University of PITESTI, Electronics and Computer Science Series. 2. 85.
5. Рудніченко, Микола, et al. "Розробка проекту кроссплатформеної розподіленої інформаційної системи прототипування зовнішнього вигляду програмних застосувань." Інформаційні технології та суспільство " (1) (2021): 43-50.
6. Характеристика сучасних систем прототипування. Режим доступу: https://posibniki.com.ua/post-avtomatizaciya-prototipuvannya--informaciynih-sistem
7. Arnowitz, Jonathan & Arent, Michael & Berger, Nevin. (2006). Effective Prototyping for Software Makers (Interactive Technologies).
8. Node.js v18.3.0 documentation. Режим доступу: https://nodejs.org/dist/latest-v18.x/docs/api.
9. Nest.js. Режим доступу: https://docs.nestjs.com
10. Vue.js. Режим доступу: https://vuejs.org/guide/introduction.html

Номер
Розділ
Статті