Засіб комунікації з голосовим помічником і підвищеним рівнем безпеки

DOI: 10.31673/2412-4338.2021.048792

  • Кулібаба С. О. (Kulibaba S. O.) Київський національний університет імені Тараса Шевченка, м. Київ
  • Поперешняк С. В. (Popereshnyak S. V.) Державний університет телекомунікацій, м. Київ

Анотація

Робота присвячена дослідженню комерційно спрямованих програмних систем для організації комунікації людей та формування пропозицій по розширенню їх функціональних можливостей, в тому числі, за рахунок розширення способів комунікації та підвищення рівня безпеки використання засобу. Голосові помічники або асистенти – це програмне забезпечення, яке може виконувати завдання або послуги для користувача на основі заданих голосових команд, тобто шляхом обробки та інтерпретації людської мови. Розглянуто можливості розширення стандартного функціоналу додатків, що передбачають комунікацію користувачів між собою та з системою, шляхом впровадження голосового помічника в ключові функції додатку. Для підвищення рівня захищеності даних додатку проведено аналіз існуючих засобів шифрування та запропоновано власний алгоритм на основі криптографічних шифрувань. Забезпечення конфіденційності та збереження надійності доступу до програми пропонується реалізовувати на основі технологій ідентифікації користувача, зокрема, використання алгоритму ідентифікації людини по характерним точкам на обличчі. Для визначення ефективності та конкурентоспроможності майбутньої системи проведено аналіз ключових показників, досягнення яких треба забезпечити в процесі розробки (показники функціональної повноти, переносимості, розширення, продуктивності, конкурентоспроможність у порівнянні з аналогами). При аналізі комерційної розробки та використання продукту за принципом стартапу було враховано фактори, пов’язані з процесами керуванням вимогами, керуванням змінами та документуванням. Детально описано етами формування технічного завдання до системи з залученням експертних груп. Наведено шляхи удосконалення, які дозволять забезпечити високий рівень успішності майбутнього додатку. Архітектура системи на основі клієнт-серверного підходу спроектована таким чином, що дозволяє вносити зміни як на зовнішньому (підключення сторонніх модулів), так і на внутрішньому рівнях (модифікація існуючих компонент системи та додавання нових).

Ключові слова: голосовий помічник, безпека даних, безпека доступу, шифрування, децентралізація, обмін валютою, розпізнавання точок на обличчі.

Список використаної літератури
1. Subhash S., Srivatsa P. N., Siddesh S., Ullas A., Santhosh B. Artificial Intelligence-based Voice Assistant. 2020 Fourth World Conference on Smart Trends in Systems, Security and Sustainability (WorldS4). 2020. pp. 593-596, doi: 10.1109/WorldS450073.2020.9210344.
2. Malodia S., Islam N., Kaur P., Dhir A. Why Do People Use Artificial Intelligence (AI)-Enabled Voice Assistants?, in IEEE Transactions on Engineering Management, 2021 doi: 10.1109/TEM.2021.3117884.
3. Kim T. -K. Short Research on Voice Control System Based on Artificial Intelligence Assistant, 2020 International Conference on Electronics, Information, and Communication (ICEIC), 2020, pp. 1-2, doi: 10.1109/ICEIC49074.2020.9051160.
4. Popović B., Pakoci E., Jakovljević N., Kočiš G., Pekar D. Voice assistant application for the Serbian language, 2015 23rd Telecommunications Forum Telfor (TELFOR), 2015, pp. 858-861, doi: 10.1109/TELFOR.2015.7377600.
5. Shang J., Wu J. Voice Liveness Detection for Voice Assistants using Ear Canal Pressure, 2020 IEEE 17th International Conference on Mobile Ad Hoc and Sensor Systems (MASS), 2020, pp. 693-701, doi: 10.1109/MASS50613.2020.00089.
6. Воробйов, В. Г. "Теоретичні основи побудови гібридних криптографічних систем захисту інформації." Vĕdecké Pokrok Na Přelomu Tysyachaletyích Vĕd-2017 (2017): 70.
7. Розпізнавання характерних точок обличчя [Електронний ресурс]. Режим доступу: https://api-2d3d-cad.com/face_recognition_with_opencv/
8. Длугунович Н. А. Система комунікаційної діяльності в ІТ-компаніях / Н. А. Длугунович, Ю. В. Форкун // Вісник Національного університету «Львівська політехніка». Серія: Інформаційні системи та мережі. Львів : Видавництво Львівської політехніки, 2017. № 872. С. 131–138.

Номер
Розділ
Статті