МОДЕЛІ КЕРУВАННЯ ЖИТТЄВИМИ ЦИКЛАМИ СКЛАДОВИХ ОСВІТНІХ РЕСУРСІВ КОМПАНІЇ

DOI: 10.31673/2412-4338.2024.029918

  • Юрченко К. Ю. (Yurchenko K. Yu.) Інститут програмних систем, Київ
  • Сивицький Ю. І. (Syvytskyy Yu. I.) Інститут програмних систем, Київ

Анотація

Системи управління навчанням характеризуються тим, що сценарії їх функціонування пов'язані з різними аспектами навчальної діяльності, це в свою чергу, вимагає затрат на створення програм професійної підготовки, електронних освітніх ресурсів та їх експлуатацію. Вказані проблеми підтверджують актуальність досліджень, спрямованих на розробку моделей життєвих циклів для електронних освітніх ресурсів, програм і рівнів кваліфікації фахівців, а також на створення ефективних інструментальних засобів для автоматизованого управління процесом навчання. Метою даного дослідження є оптимізації життєвих циклів електронних освітніх ресурсів, програм навчання, вимог роботодавців та підвищення ефективності при управлінні безперервним процесом підготовки фахівців. В роботі було виконано аналітичні дослідження моделей життєвих циклів електронного освітнього контенту, системи управління навчанням та навчальною діяльністю, системи управління контентом з метою вибору та розробки інструментальних засобів автоматизованого проектування та наповнення освітніх ресурсів, а також синтезу системи управління життєвими циклами її основних компонентів. Розроблено моделі життєвих циклів основних компонентів освітнього середовища, які дозволяють виконати їх узгодження та оптимізацію для системи автоматизованого управління процесами навчання та підвищення кваліфікації фахівців. Відмінними рисами моделей є комплексна синхронізація життєвих циклів всіх компонент з оцінкою ефективності даного процесу, а також налаштування на вимоги зовнішнього середовища, що змінюються. Розроблено модель синхронізації життєвих циклів компонент освітнього середовища, включаючи електронний освітній контент та систему управління процесами навчання та підвищення кваліфікації. Особливістю моделі є комплексна оцінка ефективності процесу синхронізації на всіх його етапах для автоматизованого вибору та/або синтезу персоналізованих програм навчання та електронних ресурсів відповідно до мінливих вимог стандартів та роботодавців.

Ключові слова: життєвий цикл, моделі, електроні освітні ресурси компанії, керування, архітектура.

Список використаної літератури
1. СВ Поперешняк Проблеми підготовки ІТ-спеціалістів. Системи обробки інформації, 2010. c. 127-131
2. O. Bisikalo, O. Kovalenko and Y. Palamarchuk. Models of Behavior of Agents in the Learning Management System. 2019 IEEE 14th International Conference on Computer Sciences and Information Technologies (CSIT), Lviv, Ukraine, 2019, pp. 222-227, doi: 10.1109/STC-CSIT.2019.8929751
3. B. P. Marques, J. E. Villate, Carvalho and C. V. Student. Activity Analytics in an eLearning Platfom: Anticipating Potential Failing Students. Journal of Information Systems Engineering Management, vol. 3, no. 2, pp. 12, 2018.
4. Питання воєнно-наукового супроводження створення інформаційних систем військового призначення / О.С. Левшенко [та ін.] // Збірник наукових праць Центру воєнно-стратегічних досліджень Національного університету оборони України імені Івана Черняховського. Київ, 2016. No2 (57). С. 61–66.
5. Кірпічніков Ю.А, Андрощук О.В., Петрушен М.В., Васюхно С.І. Теоретичні підходи до побудови архітектури інформаційної системи управління оборонними ресурсами на основі сервісно-орієнтованої моделі. Збірник наукових праць Центру воєнно-стратегічних досліджень Національного університету оборони України імені Івана Черняховського. Київ, 2018. No1(62). С. 80–85.
6. Ambler S., Lines M.Disciplined Agile Delivery: A Practioner’s.
7. Снитюк В. Є., Юрченко К. Н. Інтелектуальне управління оцінюванням знань //В.Є. Снитюк, К.Н. Юрченко.− Черкаси. – 2013.

Номер
Розділ
Статті