Комплексний підход до управління бізнес-вимогами в системах електронної комерції
DOI: 10.31673/2412-4338.2024.048033
Анотація
У статті розглянуто основні підходи до управління бізнес-вимогами, що використовуються в проектах електронної комерції, зокрема класичні та гнучкі методології, такі як Waterfall, Agile, Scrum та Kanban. Проаналізовано переваги та недоліки кожного підходу, а також їх вплив на ключові показники ефективності проектів: терміни реалізації, якість кінцевого продукту та витрати. Враховуючи специфіку електронної комерції, особливу увагу приділено питанням адаптивності до змін, інтеграції з іншими системами, підтримці омніканальності та забезпеченню безпеки даних. Стаття також містить аналіз сучасних інструментів для управління бізнесвимогами, таких як Jira, Trello та Microsoft Azure DevOps, які широко використовуються для оптимізації робочих процесів та автоматизації управління вимогами. Проведено порівняльний аналіз цих інструментів з урахуванням їх можливостей для різних типів проектів, масштабування, підтримки гнучких підходів і інтеграції з іншими програмними рішеннями. На основі цього аналізу запропоновано рекомендації щодо вибору інструментів в залежності від розміру компанії та особливостей проекту. Окрему увагу приділено ролі новітніх технологій, таких як штучний інтелект і машинне навчання, у процесі управління бізнес-вимогами. Запропоновано практичні рекомендації щодо впровадження таких технологій для підвищення ефективності управління вимогами та зниження ризиків, пов’язаних зі змінами на ринку. У статті також наведено рекомендації щодо покращення процесу управління бізнес-вимогами, спрямовані на оптимізацію ресурсів, підвищення якості продукту та зменшення витрат. Запропоновано впровадження практик гнучкого управління, регулярного перегляду вимог, автоматизації тестування та використання аналітики для прийняття рішень. Це дозволить компаніям швидше адаптуватися до змінних умов ринку, підвищити рівень задоволеності клієнтів і зміцнити свою конкурентоспроможність. Результати дослідження є корисними для менеджерів проектів, бізнес-аналітиків та розробників, які працюють в сфері електронної комерції та прагнуть покращити процеси управління вимогами, забезпечуючи успішну реалізацію проектів.
Ключові слова: управління бізнес-вимогами, електронна комерція, методології, інструменти, ефективність проектів, конкурентоспроможність.
Список використаної літератури
- Yin Y., Zhang R., Gao H., Xi M. New Retail Business Analysis and Modeling: A Taobao Case Study, IEEE Transactions on Computational Social Systems. 2019, 6(5)., pp. 1126-1137. doi: 10.1109/TCSS.2019.2933486
- Hoda R., Noble J., Marshall S. Self-organizing roles on agile software development teams. IEEE Transactions on Software Engineering. 2013. 39(3), pp. 422-444.
- Monfared S. S. M., Kamandi A. Agile techniques and frameworks based on the requirements for e-commerce applications, Second International Conference on Web Research (ICWR), Tehran, Iran, 2016. pp. 131-138, doi: 10.1109/ICWR.2016.7498457.
- Ahmad M. O., Dehghantanha A. Machine Learning for Computer and Cyber Security: Principle, Algorithms, and Practices. Springer. 2019
- Li P., Yanchinda J. The Customer Requirements About Thai SMEs Product Based on Customer Knowledge Management by Using Text Mining, 2024 5th Technology Innovation Management and Engineering Science International Conference (TIMES-iCON), Bangkok, Thailand, 2024, pp. 1-5, doi: 10.1109/TIMES-iCON61890.2024.10630737.
- Xiao Z., Wang X., Sheng B., Miao Z., Shu Y. Customer requirement information mapping method for product module configuration, 2016 IEEE Advanced Information Management, Communicates, Electronic and Automation Control Conference (IMCEC), Xi'an, China, 2016, pp. 921-924, doi: 10.1109/IMCEC.2016.7867345.
- Pabuccu Y. U. Applying a new requirement template for business, user, and functional requirements: a real transformation journey for business analysis, 2022 7th International Conference on Computer Science and Engineering (UBMK), Diyarbakir, Turkey, 2022, pp. 120-124, doi: 10.1109/UBMK55850.2022.9919599.
- Parashar A., Gupta E. ANN based ranking algorithm for products on E-Commerce website, 2017 Third International Conference on Advances in Electrical, Electronics, Information, Communication and Bio-Informatics (AEEICB), Chennai, India, 2017, pp. 362-366, doi: 10.1109/AEEICB.2017.7972332.
- Wang H., Fang F. Research on E-Commerce Supply Chain Design Based on MVC Model and Virtual Image Technology, IEEE Access. 2020. 8. pp. 98295-98304. doi: 10.1109/ACCESS.2020.2996675.
- Buchan J., Bano M., Zowghi D., Volabouth P. Semi-Automated Extraction of New Requirements from Online Reviews for Software Product Evolution, 25th Australasian Software Engineering Conference (ASWEC), Adelaide, SA, Australia, 2018. pp. 31-40. doi: 10.1109/ASWEC.2018.00013.
- Pan C. -L., Bai X., Li F., Zhang D., Chen H., Lai Q. How Business Intelligence Enables Ecommerce: Breaking the Traditional E-commerce Mode and Driving the Transformation of Digital Economy, 2nd International Conference on E-Commerce and Internet Technology (ECIT), Hangzhou, China, 2021, pp. 26-30, doi: 10.1109/ECIT52743.2021.00013.
- Popereshnyak S., Vecherkovskaya A. Modeling Ontologies in Software Testing, IEEE 14th International Conference on Computer Sciences and Information Technologies (CSIT), Lviv, Ukraine, 2019, pp. 236-239, doi: 10.1109/STC-CSIT.2019.8929785.